Geslaagde familiedag op 3 november
Het was goed toeven op de open dag, op zaterdag 3 november, in Haaksbergen. Tussen 12 uur en 5 uur ’s middags kon APM zich verheugen op de belangstelling van zeker 100 bezoekers die waren afgekomen op de feestelijke uitnodiging. Natuurlijk waren alle medewerkers aanwezig. Ook hun partners én kinderen (en zelfs enkele andere familieleden!) hadden tijd vrijgemaakt om kennis te maken met het verhaal van APM.
De dag leverde voor hen dus een mooie kennismaking op!
De familiedag zou zomaar eens een goede traditie kunnen worden.
Directeur Guido Gerritsen kijkt dan ook met een goed gevoel terug op zaterdag 3 november. “Uiteraard weet ik dat het hier hard werken is, met z’n allen. En, dat we onszelf moeten willen blijven verbeteren. Product- en procesinnovaties staan bij ons hoog op de agenda en ik realiseer me dat we op dat vlak veel input en inspanningen vragen van onze medewerkers.”
Engeland
“Eerder dit jaar zijn we bijvoorbeeld met het hele team naar Engeland geweest. We bezochten een van onze klanten. Als je dan met z’n allen een dag of vier op reis bent, dan begrijp ik dat onze medewerkers, die ook een gezin met kinderen hebben, op het thuisfront best wel wat moeten organiseren.”
“En dús vond ik het vanzelfsprekend om dat thuisfront nu eens bij ons uit te nodigen. Uiteraard om hen ook te bedanken voor de support. En, om te laten zien wat we doen en hoe we hier werken.”
Inspiratie
Náást alle familie van de medewerkers waren ook toeleveranciers en lokale en regionale ondernemers uit Haaksbergen zelf uitgenodigd. “We willen ons netwerk verder uitbreiden. Je weet soms nooit waar je verrassende kennis vandaan kunt halen. Je kunt soms veel inspiratie opdoen uit andere branches.”
Alle bezoekers kregen uiteraard een rondleiding door het fabriekspand in Haaksbergen. Het productieproces van de plunjers kreeg daarmee een gezicht. Vanzelfsprekend was er entertainment voor de kinderen én werd de inwendige mens ook verzorgd.
“Goed werkgeverschap is voor ons de basis van ons succes en onze toekomstige ambitie,” zegt Guido. “Onze medewerkers zijn immers onze ambassadeurs. We koesteren de kennis die ze hebben opgebouwd en we hopen hen te stimuleren dat te blijven doen. Soms geschiedt dat ook buiten de normale werktijden met cursussen en trainingen. Het is goed om dan af en toe een moment in de agenda te zetten waarop je op informele wijze iets kunt terugdoen voor hen. Wel, dat hebben we dus gedaan met een goed geslaagde familiedag op 3 november!”